STRUCTURA CURRICULARA SEMESTRUL 1

2014-03-31-16-21-57

Strategia curriculara a primului semestru al anului 1 are menirea de a familiariza studenții arhitecți cu noţiunile de bază ale limbajului arhitectural fără a neglija însă capacitata intuitiva a acestora de a înţelege şi percepe spaţiul construit. În acest sens exerciţiile încep făcând apel la abilităţile studenţilor de a-şi folosi simţurile pentru lectura lumea sensibilă, fiind urmate de o atentă structurare şi ordonare a acestor tipuri de lectură. Prima lună a semestrului este dedicată aşadar unor exerciţii ce pun studentii în postura de a privii oraşul atât de la nivelul străzii cât şi de sus în jos, urmărind felul în care locurile şi spaţiile se organizează topologic în structuri şi ţesuturi. Informaţia astfel dobândită este mai departe folosită în cadrul exerciţiului de semestru TETRAPOLIS, exerciţiu ce-i pune pe studenti în postura de a lucra în echipe extinse la realizarea unui cartier definit de obiecte, spaţii private, spaţii de trecere, spaţii comune- publice. Timp de şase săptămâni se lucrează atât pe calităţile ţesutului acestui cartier cât şi pe obiectele individuale ale fiecărui student. Aceste obiecte îşi negociază forma şi poziţia urmărind relaţiile de public privat, de vecinătate imediată dar şi de expresie la scara cartierului. Exerciţiul se încheie cu predarea unei machete a cartierului şi continuă cu o etapă de detaliere de două săptămâni în care studenţii aprofundează soluţiile individuale.
Obiectivele urmărite sunt evidenţiate în tabelul de mai jos ce înfăţişează şi modul în care cursul de Teorie a Arhitecturii este folosit ca şi suport ideatic al întregului demers.

S1 TA 1. PERCEPŢIE ŞI SIMŢURI Pierre von Meiss/ Juhani Pallasma/ Peter Zumthor
TEMA 1. 5 imagini reprezentative din oraş,
S2 TA 2. CUM STUDIEM VIAŢA URBANĂ –Jahn Gehl şi Brigitte Svarre –cele 7 metode.
TEMA 2. Trasee şi locuri/ 4 spaţii importante pt student descrise din punct de vedere perceptiv, senzorial, analiza spaţiului urban de la nivelul ochiului.
S3 TA 3. ORDINE ŞI DEZORDINE – Pierre von Meiss
TEMA 3 Ţesuturi urbane, analiza compoziţiei urbane de sus în jos, lucru comparativ pe hărţi Google, ordine şi structură, dezordine şi organicitate
S4 TA 4. MĂSURĂ ŞI ECHILIBRUL – Pierre von Meiss
TEMA 4 Scara omului vs scara oraşului, analiza de la nivelul ochiului cu evidenţierea elementelor ce dau scara unui loc.
S5 TA 5. ŢESUT ŞI OBIECT – Pierre von Meiss
TEMA 5.1 TETRAPOLIS lansare. Discuţii pe planşa de joc, definirea unor relaţii simple de tesut- spaţii pentru mişcare , spaţii comune, spaţii şi obiecte private – lucru în echipă
S6 TA 6. OBIECT/FORMA /SPAŢIU Pierre von Meiss+ F.D.K. Ching
TEMA 5.2 TETRAPOLIS compoziţia urbană Obiect/ Forma/ Spaţiu – lucru în echipă
S7 TA 7. SPAŢIUL – Pierre von Meiss
TEMA 5.3 TETRAPOLIS – Spaţiul public/ semipublic/privat –lucru individual
S8 TA 8. ORGANIZĂRI ŞI FORME ALE SPAŢIULUI F.D.K. Ching
TEMA 5.4 TETRAPOLIS – Organizări şi forme ale spaţiului/ spaţiu în spaţiu/ spaţii întrepătrunse/ tangente/ unite printr-un al treilea spaţiu lucru individual
S9 TA 9. DE LA SPAŢIU LA LOC – Pierre von Meiss
TEMA 5.5 TETRAPOLIS- Locuri în spaţiu/ artefactele (banca, pomul, fântână) şi articularea spaţiului
S10 TA 10. LUMINA ŞI UMBRA – Pierre von Meiss
PREDARE TETRAPOLIS faza ORAŞ
S11 TA 11. FORMA ŞI MATERIE – Pierre von Meiss
TEMA 6.1 DETALIU TETRAPOLIS studiu pe materialitate şi lumină
S12 TA 12. RECAPITULARE (discuţii libere) prezentări de proiecte
TEMA 6.2 DETALIU TETRAPOLIS studiu pe materialitate vs detalii
S13 TA 13. RECAPITULARE (discuţii libere)prezentări de proiecte
PREDARE TETRAPOLIS faza DETALIU

mission-statement

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s